تجهیزات پزشکی در شیراز :

بسیاری از افرادی که می خواهند در کلینیک شهر راز، دندان های خود را درمان کنند باید در مورد تجهیزات پزشکی در شیراز اطلاعات خود را بیشتر کنند. بدون شک وسیله های بسیار زیادی در دندانپزشکی وجود دارد که شما با آنها مواجه شده اید ولی شاید با نام آنها و عملکردی که دارند آشنایی نداشته باشید به همین دلیل برای شما تجهیزات پزشکی در شیراز که در دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد را معرفی می کنیم تا اطلاعات شما در این مورد بیشتر شود. تجهیزات پزشکی در شیراز و درمانگاه شهر راز متنوع می باشد و هر یک از آنها دارای ویژگی های بیشماری می باشد که برخی از آنها را در ادامه معرفی می کنیم تا آشنایی شما با آنها بیشتر شود.

معرفی تجهیزات پزشکی در شیراز و وسیله های دندانپزشکی :

وسیله ها و تجهیزات پزشکی در شیراز که در دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد بسیار متنوع می باشد و برخی از آنها برای شما احساس ترس دارد که اگر با آنها آشنایی داشته باشید بدون شک ترس شما از بین می رود. برخی از مهمترین وسیله ها که در دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد عبارت می باشد از :

تجهیزات پزشکی در شیراز

تجهیزات پزشکی در شیراز

 

آینه ها :

 در واقع باید بدانید یکی از وسیله ها تجهیزات پزشکی در شیراز که ترسی برای افراد ندارد و شما با مشاهده آن هیچ احساسی نخواهید داشت، آینه های دندانپزشکی می باشد، البته باید بدانید با وجود اینکه این وسیله ترسی ندارد بسیار مهم و ضروری می باشد. دسته این آینه فلزی می باشد و بسیار کوچک است که دو کاربرد اساسی دارد. یکی از مهمترین کاربردهای آن این است که پزشک می توانید به وسیله آن تمامی دندان هایی را که در دهان وجود دارد را مشاهده کند. در واقع برخی از قسمت های دندان پیچیدگی های فیزیکی زیادی دارد که با آینه به خوبی مشاهده می شود. یکی دیگر از کاربردهای این وسیله که به وسیله پزشکان درمانگاه شهر راز از آن استفاده می شود، این است که به وسیله آن زبان بیمار را جابجا می کنند و دیگر نیازی نیست از دست استفاده شود.

 

‎انبرک دندانپزشکی :

این وسیله به نام کاوشگر دندان نیز شناخته می شود. بسیاری از پزشکان برای اینکه پوسیدگی های دندان را پیدا کنند با استفاده از این انبرک می توانند بیماری های لثه را بیایند و مشکل دندان را درمان کنند. دسته این وسیله بسیار بلند می باشد و قلاب تیزی هم در سر آن وجود دارد. جرم هایی که روی دندان به وجود می آید به وسیله این وسیله از بین می رود و همچنین کیست های دندان هم با این وسیله تشخیص داده می شود. دندانپزشک کلینیک شهر راز با استفاده از انبرک دندانپزشکی می تواند حفره ای را روی دندان ایجاد کند و پوسیدگی را درمان سازد.

‎انبرک دندانپزشکی

تجهیزات پزشکی در شیراز

 

اسکالر :

همانطوری که بیان نمودیم انبرک یکی از وسیله ها و تجهیزات پزشکی در شیراز به شمار می رفت که از آن برای برداشتن جرم و پلاک های دندانی استفاده می کردند، ولی با استفاده از اسکالر جرم های دندانی که بزرگ تر می باشد را برمی دارند. مشکلات لثه و بیماری های پوسیدگی دندان در هر فردی متفاوت می باشد و به همین دلیل باید برای درمان آنها از این وسیله استفاده شود.

 

تجهیزات ساکشن یا مکنده بزاق :

بر خلاف بسیاری از وسیله ها و تجهیزات پزشکی در شیراز که در دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد استفاده و کنار آمدن با این وسیله بسیار راحت تر از دیگر وسیله ها می باشد. بدون شک زمانی که دندانپزشک می خواهد دندان های شما را معاینه کند به یک محیط خشک نیاز دارد که استفاده از مکنده بزاق بهترین دستگاه برای انجام این کار می باشد. سر این دستگاه را شما روی گونه های خودتان احساس خواهید کرد و صدای آن را هم احتمال دارد که بشنوید. زمان یکه پزشک از این این وسیله و تجهیزات پزشکی در شیراز استفاده می کند شما باید به طور دائم دهان خود را ببندید تا پزشک بتواند آب دهان شما که جمع شده است را خارج سازد.

 

دریل دندانپزشکی :

بدون شک می توانیم بیان کنیم که ترسناک ترین وسیله و تجهیزات پزشکی در شیراز که دندانپزشکان از آن استفاده می کنند، این وسیله می باشد. صدای دریل موجب ترس بیمار می گردد و همین مسئله موجب آزار او می شود، ولی باید بدانید یکی از بهترین و تاثیرگذارترین وسیله که برای درمان دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد همین وسیله می باشد. حفره های دندانی باید پیش از استفاده از این دستگاه به خوبی پر شود. از آنجایی که سرعت این دستگاه بسیار بالا می باشد آب را در دهان شما می پاشند که به وسیله دیگر تجهیزات پزشکی در شیراز مانند مکنده بزاق آب دهان شما خارج می شود. در واقع پاشیده نشدن آب موجب آسیب دیدن دندان های شما می شود و باید زمانی که دندان های شما بی حس است از این دستگاه استفاده شود.

 

سرنگ دندان :

اولین وسیله و تجهیزات پزشکی در شیراز که برای دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد و شما باید برای درمان دندان های خود با آن آشنایی داشته باشید سرنگ دندان می باشد. در واقع به وسیله همین سرنگ است که دندان ها بی حس می شوند. سوزنی که در این سرنگ وجود دارد نسبت به سوزن های دیگر تا حدودی بلندتر می باشد، در واقع بلند بودن این سوزن به این دلیل است که پزشک به راحتی بتواند به آن نقطه ای که می خواهد تزریق را انجام دهد. زمانی که این سرنگ به دندان های شما تزریق می شود در ابتدا شاید احساس درد داشته باشد ولی بعد از مدتی دیگر احساس درد نخواهید داشت. اینکه شما از این وسیله و تجهیزات پزشکی در شیراز آشنایی داشته باشید بسیار مهم است و آمادگی لازم برای تزریق آن داشته باشید.

 

قالب ها :

اگر شما در بین انواع وسیله ها و تجهیزات پزشکی در شیراز به قالب و یا روکش های دندانی نیاز داشته باشید، پزشک از قالب دندان برا یشما استفاده می کند. این قالب ها در انواع مختلفی می باشند و زمانی که  پزشک می خواهد آنها را روی دندان های شما به کار گیرد، آنها را نرم می کند و سپس در دهان شما قرار می دهد. زمانی که این قالب ها روی دندان شما به کار گرفته می شوند در ابتدا مزه و طعم بدی دارند ولی شما بعد از مدتی به آنها عادت خواهید کرد. البته دقت داشته باشید استفاده از این وسیله و تجهیزات پزشکی در شیراز زمانی که برای کودکان مورد استفاده قرار بگیرد از اسانس های خوشبویی استفاده می شود تا کودکان مزه آن را دوست داشته باشند.

 

دستگاه آمالگاماتور :

 یکی از مهمترین دستگاه و تجهیزات پزشکی در شیراز که مورد استفاده قرار می گیرد دستگاه آمالگاماتور می باشد که آن را به دو تقسیم کرده اند، یک از آنها کپسولی و دیگری پودری و کپسولی می باشد. مراقبت کردن از این دستگاه شرایط خاصی دارد و شما باید بسیار دقت داشته باشید که آن را به بهترین نحو ممکن تنظیم کنید و از آن مراقبت نمایید. لوله این دستگاه هرگز نباید با دست در تماس باشد تا مبادا آلودگی جذب آن شود و همچنین دقت داشته باشید که نباید آن را در معرض نور آفتاب قرار دهید.

 

اتوکلاو :

اتوکلاو یکی دیگر از وسیله ها و تجهیزات پزشکی در شیراز می باشد که به وسیله آن دیگر وسیله های پزشکی که در دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد استریل می شود. استفاده از آن بیشتر برای مواردی می باشد که نیاز به دما و فشار بالایی داشته باشیم. این وسیله دارای حساسیت های بسیار زیادی می باشد و آن را در اندازه های متفاوتی تولید می کنند. مقاومت این وسیله بسیار زیاد است و در واقع از جمله مهمترین ویژگی که در آن وجود دارد همین مقاومت بالای آن می باشد. پزشکانی که در درمانگاه شهر راز فعالیت دارند به خوبی می دانند که چگونه باید از تجهیزات پزشکی در شیراز استفاده کنند و با تمامی روش های پزشکی آشنایی دارند.

 

یونیت :

یونیت یکی دیگر از وسیله ها و تجهیزات پزشکی در شیراز به شمار می رود که در دندانپزشکی از این وسیله استفاده بسیاری می شود و در واقع وسیله مهم و ضروری است. هر یک از یونیت هایی که در دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد دارای بخش های مختلفی می باشد و دارای صندلی، چراغ روشن، کراشوار و جعبه باکس می باشد که هر یک از آنها برای انجام امور متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد. هر یک از صندلی هایی که در تجهیزات پزشکی در شیراز مورد استفاده قرار می گیرد دارای دو موتور است که یکی از موتورهای آن برای نشیمن گاه افراد و قسمت دیگر هم برای بالا و پایین کردن بیمار می باشد. البته روز به روز پیشرفته بودن این صندلی ها بیشتر می شود و کلینیک ها بهترین آنها را خریداری می کنند.

 

 کلام آخر در مورد تجهیزات پزشکی در شیراز :

به طور کلی اگر بخواهیم در مورد تجهیزات پزشکی در شیراز و تجهیزات دندانپزشکی در کلینیک شهر راز صحبت کنیم و ویژگی های آن را بیان کنیم، شما باید بدانید که پزشکان این کلینیک به بیشتر روش های درمانی دندان آشنایی دارند و می توانند به بهترین نحو ممکن بیماری های دندان شما را درمان کنند. بیشتر وسیله هایی که در این درمانگاه مورد استفاده قرار می گیرد پیشرفته و با علم و تکنولوژی روز می باشد، به همین دلیل بیماری دندان های شما با پیشرفته ترین دستگاه ها درمان می شود. تجهیزات پزشکی در شیراز به طور مرتب استرلیزه می شود و این ویژگی یکی از بهترین ویژگی های این کلینیک به شمار می رود.