درمانگاه زخم در شیراز :

بیمارانی که دچار زخم دیابتی می شوند، باید بدانند که زخم آنها مستعد عفونت است و برای درمان به درمانگاه زخم در شیراز می توانند مراجعه کنند. پزشکان درمانگاه زخم در شیراز تخصص بسیاری در زمینه درمان انواع زخم ها دارند و سال های بسیاری است که زخم ها را درمان می نمایند، به همین دلیل علم و دانش زیادی در این مورد دارند.

 

روش های درمان زخم توسط درمانگاه زخم در شیراز :

 کلینیک شهر راز پانسمان ها و روش های متفاوتی را برای درمان انواع زخم ها به کار می گیرد که آنها عبارتند از :

زخم پای دیابتی

 

وکیوم تراپی زخم :

یکی از روش های بسیار نوین که درمانگاه زخم در شیراز برای درمان زخم از آن استفاده می کند، وکیوم تراپی می باشد. این روش بسیار موثر می باشد و انواع زخم که شما به آن دچار شده باشید را درمان می کند.

روش کمک کردن وکیوم تراپی به درمان زخم، به این گونه می باشد که جریان خون بدن را به سمتی که زخم وجود دارد تا حد بسیار زیادی افزایش می دهد و از این طریق تورم بافت زخم را کاهش خواهد داد. باکتری هایی که در زخم به وجود می آید بسیار خطرناک می باشد و وکیوم تراپی می تواند آنها را کاهش دهد و همچنین رشد سلول های مقاومتی را در زخم بسیار بیشتر می سازد.

دستگاه وکیوم تراپی در انواع مختلفی می باشد که درمانگاه شهر راز هر یک از آن دستگاه ها را برای درمان زخم های متنوع به کار می گیرد و زخم های شما را بهبود می بخشد. زخم های فشاری، زخم های دیابتی، زخم بستر، زخم جراحی و …. از جمله زخم هایی به شمار می روند که به وسیله دستگاه وکیوم تراپی به خوبی درمان می شوند.

 

لارو درمانی :

از دیگر روش های درمان زخم که درمانگاه زخم شهر راز در شیراز از آن استفاده می کند لارو درمانی می شود. در واقع شما باید بدانید این روش درمانی بسیار قدیمی می باشد و ابن سینا هم از این روش برای درمان زخم استفاده می کرده است. لارو یک نوزاد کرمی شکل  به شمار می رود که برای درمان کردن بافت های مرده روی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. بر اساس تحقیقاتی که روی این روش انجام شده است، بسیاری از محققان به این نتیجه رسیده اند که، درد آن بسیار نسبت به روش های دیگر کمتر است و همچنین عوارض جانبی را هم به همراه ندارد.

این روش که به وسیله پزشکان درمانگاه زخم در شیراز مورد استفاده قرار می گیرد یکی از روش های ثابت در بهبود پیدا کردن زخم است و عفونت زخم را هم می تواند از بین ببرد. زخم های دیابتی، زخم بستر، زخم فشار و …. با استفاده از این روش به خوبی درمان می شود. البته دقت داشته باشید که برای استفاده کردن از این روش درمانی باید نزد پزشک متخصص بروید که در این زمینه تخصص بسیاری دارد، پزشکان درمانگاه شهر راز در این امر تخصص بسیاری دارند و می توانند به شما کمک کنند تا زودتر زخم هایتان بهبود پیدا کند.

 

اوزون درمانی :

 اوزون درمانی برای زخم ها یکی از روش های دیگر درمانی درمانگاه زخم در شیراز می باشد. اوزون دستگاهی است که در آن از مشتقات گاز استفاده شده و برای بهبود زخم بسیار مفید می باشد و تاثیر زیادی هم نیز دارد. در واقع شما باید بدانید این روش یکی از روش های ضد عفونی بسیار قدرتمند می باشد و خواص ضد باکتری فراوانی دارد. پزشکانی که از این دستگاه برای درمان زخم استفاده می کنند باید تخصص بسیاری داشته باشند و بدون شک پزشکان درمانگاه زخم در شیراز در این زمینه تخصص بسیاری دارند و به بهترین نحو ممکن می توانند زخم های شما را درمان نمایند.

اوزون درمانی

 

پانسمان های نوین :

 تجربیاتی که پزشکان درمانگاه زخم در شیراز دارند، نشان می دهد زخم های بسیاری وجود دارد و افراد به آنها دچار می شوند که باید به وسیله بهترین روش های پانسمان درمان شوند. اینکه کدام یک از روش های پانسمان نوین برای آنها مناسب تر می باشد را پزشک بهتر تشخیص می دهد و به همین دلیل یکی از این روش ها را برای درمان زخم های آنها را مورد استفاده قرار می دهد. در واقع شما باید به خوبی بدانید که پانسمان ها با یکدیگر تفاوت دارند و برخی از آنها که پزشکان درمانگاه زخم در شیراز انجام می دهند عبارت می باشد از :

پانسمان های نوین

 

الف) پانسمان های آلژینات :

 بسیاری از افراد زمانی که نام این پانسمان را می شوند به یاد جلبک دریایی می افتند. در واقع آنها اشتباه فکر نمی کنند و در این پانسمان جلبک به کار رفته می شود. نزدیک به 50 سال است که بسیاری از پزشکان از این روش پانسمان استفاده می کنند و روز به روز هم این روش جدیدتر می شود. پزشکانی که درمانگاه زخم در شیراز این پانسمان را برای درمان زخم به کار می گیرند تخصص بسیاری دارند و با دانش و اطلاعات کافی آن را می بندند. جذب این ماده بسیار بالا می باشد، چرا که از یک ماده زیستی تولید شده است و آن ماده هم تخریب ناپذیر می باشد. ویژگی ضد باکتریایی که در این روش پانسمان وجود دارد عفونت های زخم را به خوبی از بین می برد و به همین دلیل است که بسیاری از پزشکان درمانگاه زخم در شیراز از این روش درمانی استفاده می کنند.

ب) پانسمان های هیدروژل :

 یکی از مهمترین عواملی که روند بهبود زخم را بسیار سرعت می بخشد رطوبت است، و در واقع به همین دلیل است که بسیاری از پزشکان، هیدروژل را در روش ها و شیوه های درمانی خود مورد استفاده قرار می دهند. این پانسمان از 90 درصد آب ساخته شده است و ساخت آن هم به سل 1950 باز می گردد. در واقع آب و رطوبتی که در این پانسمان وجود دارد به کنترل کردن تبادل مایعات درون زخم کمک بسیاری می کند. پزشکان درمانگاه زخم در شیراز با استفاده از این پانسمان برای درمان زخم، بافت های مرده روی زخم را از بین می برند و همچنین دردهای روی زخم را به خوبی از بین می برد.

پانسمان های هیدروژل

 

ج) پانسمان های کلاژن :

زمانی که عمق زخم های شما بسیار سطحی باشد، پزشک درمانگاه زخم در شیراز از این روش پانسمان برای بهبود زخم ها استفاده می کند. البته باید بدانید اگر شما به برخی از بیماری های پوستی و آلرژی حساسیت دارید، بهتر است در ابتدا این مسئله را با پزشک خود در میان بگذارید تا اقدامات لازم را برای پانسمان شما انجام دهد. رشد بافت های پوستی با این پانسمان بسیار بیشتر می شود و به همین دلیل از جمله جدیدترین انواع پانسمان ها به شمار می رود که پزشکان زیادی از آنها استفاده می کنند.

د) پانسمان های فوم :

یکی از نکاتی که اهمیت بسیاری دارد و پزشک درمانگاه زخم در شیراز به آن دقت دارد، این است که از ابزارهای دیگری هم در کنار رطوبت دهی به زخم استفاده می کند. پانسمان های فوم یکی از مهمترین و اصلی ترین ویژگی های شان اجازه دادن به رطوبت می باشد که آن را وارد زخم می سازند تا هرچه زودتر بهبود پیدا کند. زمانی که رطوبت وارد زخم شود، دیگر باکتری ها رشد نمی کنند و همچنین گسترش آنها روی بافت پوست به طور کلی از بین می رود. پانسمان های فوم ترکیبی از یورتان نیمه رسانا هستند که در کنار رطوبت برای درمان زخم مورد استفاده قرار می گیرند و تاثیر بسیار زیادی هم برای درمان زخم دارند، به همین دلیل بهتر است از آنها برای درمان زخم استفاده شود.

ه) پانسمان های فیلم شفاف :

از دیگر روش های درمانی که درمانگاه زخم در شیراز برای بهبود زخم از آن استفاده می کند، پانسمان فیلم شفاف است که از آن به عنوان پوست دوم هم یاد می کنند. استفاده از این پانسمان برای اینکه از ورود آب اضافی به زخم جلوگیری شود بسیار مناسب می باشد و  به همین دلیل انعطاف پذیری آن را بسیار بالا برده اند تا در هر شرایطی و در هر نوع زخمی بتوان از آن استفاده کرد. این روش پانسمان یکی از بهترین و به روزترین روش های پانسمان به شمار می رود که پزشکان درمانگاه زخم در شیراز از این روش استفاده می کنند و در نوع خود بی نظیر هستند. طراحی این پانسمان با اینکه بسیار ساده می باشد، ولی برای استفاده از آن باید پزشک تخصص لازم را داشته باشد.

و) پانسمان های هیدروکلوئیدی :

در میان انواع پانسمان هایی که برای درمان زخم مورد استفاده قرار می گیرد، باید بدانید که این پانسمان طراحی بسیار خاص و منحصر به فردی دارد. این پانسمان که پزشکان درمانگاه زخم در شیراز از آن استفاده می کنند، ضد آب می باشد و قدرت انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد. برای برخی از زخم هایی که بسیار عمیق هستند، پزشکان از این پانسمان استفاده می کنند و همچنین باید بدانید این روش تاثیر بسیاری هم در درمان انواع زخم های بدن دارد.

درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی شهر راز

درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی شهر راز

درمان انواع زخم ها توسط درمانگاه زخم در شیراز:

 زخم هایی که در بدن به وجود می آید بسیار متنوع می باشد و هر یک از آنها دارای ویژگی های مختلفی می باشد. در واقع شما باید بدانید هر زخم بر اثر حادثه ای به وجود آمده است و به همین دلیل باید به روش خاص و منحصر بفردی آنها را درمان نمود. پزشکان درمانگاه زخم در شیراز با استفاده از روش هایی که در بالا بیان نمودیم تمامی زخم های شما را به بهترین نحو ممکن و در کمترین زمان درمان می نمایند و به همین دلیل شما می توانید برای درمان زخم های خود به آنها اعتماد کنید. زخم بستر، زخم دیابتی، زخم سوختگی و … از جمله رایج  ترین زخم هایی می باشد که افراد به آنها دچار می شوند که کلینیک شهر راز در زمینه درمان آنها تخصص بسیاری دارد.