درمانگاه گوارش در شیراز :

بسیاری از کسانی که برای درمان بیماری های گوارشی خود به درمانگاه گوارش در شیراز مراجعه می کنند، باید نسبت به اقدامات قبل از درمان آندوسکوپی و یا کولونوسکوپی اطلاعات کاملی داشته باشند. پزشکانی که در درمانگاه شهر راز حضور دارند برای انجام دادن هر یک از خدمات درمانی به شما توصیه هایی را ارائه خواهند داد که برای روند بهبودی خود باید آنها را انجام دهید.

اقدامات قبل از کولونوسکوپی به توصیه پزشکان درمانگاه گوارش در شیراز:

کولونوسکوپی یکی از مهمترین روش های درمانی بیماری های گوارشی به شمار می رود، که پزشکان درمانگاه گوارش  شهر راز در شیراز پیش از اینکه این روش درمانی را برای شما انجام دهند از شما می خواهند برخی توصیه ها را جدی بگیرید. این توصیه ها و اقدامات عبارت هستند از :

درمانگاه گوارش در شیراز

  1. یکی از مهمترین اقداماتی که شما باید پیش از کلونوسکوپی انجام دهید، این است که، مصرف لاکتوز را به طور کلی متوقف کنید، چرا که لاکتوز در معده امکان دارد سم تولید کند و به همین دلیل شما سه روز پیش از انجام این روش درمانی باید از خوردن هر نوع ماده غذایی که لاکتوز دارد خودداری کنید.
  2. کاکائو یکی از خوراکی های دیگری می باشد که به توصیه پزشکان درمانگاه گوارش شهر راز سه روز قبل از انجام کولونوسکوپی نباید آن را به هر شکلی که وجود دارد استفاده کنید. در برخی از دسرها و یا بستنی ها کاکائو وجود دارد که شما نباید آنها را مورد مصرف قرار دهید.
  3. برخی از میوه های که دانه دارند و یا سبزیجاتی که سبز هستند، از دیگر خوراکی هایی به شمار می روند که سه روز قبل از انجام کولونوسکوپی نباید آنها را میل کنید. میوه هایی که دانه دار می باشند در معده شما باقی می مانند و دیرتر از میوه های دیگر هضم می گردند، به همین دلیل آنها را نباید مورد مصرف قرار دهید.
  4. نوشیدنی هایی که رنگارنگ می باشند و یا بسیار غلیظ هستند هم، از دیگر خوراکی هایی به شمار می روند که پزشکان مصرف آنها را ممنوع اعلام می نمایند. این نوشیدنی ها به دیواره معده امکان دارد رنگ بدهند و یا اینکه بچسبند، هضم آنها طی مدت زمان زیادی زمان می برد و به همین دلیل سه روز پیش از کولونوسکوپی نباید مورد استفاده قرار بگیرند.

آندوسکوپی

 

  1. غذاهایی که سبوس دارد و غلیظ هستند هم از جمله مواد خوراکی به شمار می روند که مصرف آنها ممنوع می باشد. این غذاها مدت زمان هضم زیادی را به خود اختصاص می دهند و به همین دلیل امکان دارد در معده شما باقی بمانند و روش درمانی شما به خوبی انجام نشود.
  2. به گفته پزشکانی که در کلینیک شهر راز هستند شما نباید میوه ها و توت هایی که از درختان به عمل می آیند را میل کنید، چرا که آنها خام می باشند و طول درمان در این صورت مدت زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد.

 

اقدامات بعد از کولونوسکوپی به توصیه پزشکان درمانگاه گوارش در شیراز :

پزشکان کلینیک شهر راز بعد از اینکه کولونوسکوپی شما را انجام دهند، به شما توصیه هایی را در مورد خوراکی هایی که بعد از انجام این روش باید میل کنید می نمایند. برخی از مهمترین نکات تغذیه ای که شما باید بعد از انجام کولونوسکوپی به آن اهمیت دهید عبارت می باشد از :

  1. نوشیدن مقدار زیادی مایعات به شما کمک بسیار زیادی می کند تا از کمبود آب بدن خود جلوگیری نمایید. در واقع باید بدانید که بدن شما بعد از انجام این روش درمانی به آب بسیار زیادی نیاز دارد و شما باید آن را برای بدن خود تامین کنید.

درمانگاه گوارش در شیراز

  1. رژیم بسیار سبکی را باید بعد از انجام کولونوسکوپی دنبال کنید تا به راحتی هضم شوند و شما مدفوع کمتری را به دلیل خوردن همین خوراکی های سبک تولید نمایید. پزشکان درمانگاه به شما توصیه خواهند کرد که هرچه بافت های تشکیل شده خوراکی های روزانه شما سبک تر باشد، غذا به راحتی هضم می گردد و از آنجایی که مدفوع زیادی هم تولید نمی شود، شما احساس درد نخواهید داشت.
  2. از خوردن برخی از خوراکی های که سنگین هستند مانند حبوبات، نوشیدنی های الکی، میوه با پوست، سبزیجات خام، غذای سرخ شده، آجیل، غذاهای با چاشنی زیاد، میوه های خشک و … به طور جدی باید خودداری کنید تا آسیبی به بدن شما نرسد.

 

اقدامات قبل از آندوسکوپی :

بسیاری از پزشکانی که در کلینیک شهر راز روش درمانی آندوسکوپی را بر عهده دارند، به بیماران قبل از انجام این روش توصیه هایی را ارائه می دهند که در صورت رعایت کردن آن نکات آندوسکوپی آنها به درستی انجام می شود، در غیر این صورت باید آنها یک بار دیگر این روش درمانی را انجام دهند تا پزشک به جواب قطعی برسد. برخی از مهمترین نکاتی که افراد باید به آنها قبل از انجام آندوسکوپی دقت داشته باشند عبارت می باشد از :

آندوسکوپی

 

  1. شام میل شده شما قبل از اینکه بخواهید آندوسکوپی را انجام دهید باید بسیار سبک باشد و سبک میل کردن غذا برای شما فواید بسیار زیادی دارد، چرا که در این صورت فردا حین انجام آندوسکوپی دچار حالت تهوع نمی شوید.
  2. اینکه شما 8 ساعت پیش از انجام آندوسکوپی هیچ چیزی میل نکنید بسیار اهمیت دارد و حتی به گفته پزشکان شما آب هم نباید بنوشید. در واقع معده شما باید خالی خالی باشد تا حین انجام دادن آندوسکوپی پزشک به راحتی بتواند مشکلات و بیماری معده شما را تشخیص دهد.
  3. اگر شما به بیماری خاصی دچار هستید باید بیماری خود را باد پزشک در میان بگذارید. به عنوان مثال برخی از افرادی که به بیماری قند خون مبتلا هستند باید آن را به پزشک بگویند تا او در مورد آندوسکوپی شما با دقت بیشتری تصمیم بگیرد.
  4. اگر شما از داروهای متنوعی استفاده می نمایید باید آنها را به پزشک خود معرفی کنید. در واقع برخی از داروها هستند که در سیستم معده شما اختلالاتی را ایجاد می کنند و یا اینکه روند انجام این روش درمانی را به خوبی نمی گذارند انجام شود، به همین دلیل شما باید تمامی این موارد و قرص هایی را که مصرف می کنید را به پزشک  معرفی و اعلام کنید.
  5. در صورتی که شما بینی خود را عمل کرده اید و یا اینکه بینی شما دچار شکستگی شده باشد، باید آن را به پزشک خود بگویید تا اقدامات لازم برای شما انجام شود.
  6. روزی که شما برای انجام روش درمانی آندوسکوپی به درمانگاه شهر راز مراجعه می کنید بدون شک باید یک نفر را همراه خود داشته باشید و همچنین اگر دندان مصنوعی و یا لنز در درون چشم خود دارید هم باید آنها را خارج سازید.

 

اقدامات بعد از انجام آندوسکوپی  :

بعد از اینکه پزشک آندوسکوپی شما را انجام دهد، مراقبت هایی را که باید انجام دهید به شما ارائه می دهد و بادی به آنها دقت بسیاری داشته باشید. برخی از مهمترین نکات و مراقبت هایی که باید آنها را جدی بگیرید عبارت می باشد از :

1.شما بعد از اینکه آندوسکوپی را انجام دهید امکان دارد مدتی زمان ببرد تا از بیهوشی خارج شوید، به همین دلیل تا آن زمان هیچ چیزی نباید میل نمایید.

  1. در بیشتر مواقع بیمارانی که از این روش درمانی استفاده می کنند، امکان دارد که گلو درد داشته باشند، پزشک به آنها توصیه می کند برای درمان گلو درد خود از آب نمک استفاده کنند. در واقع مشکلات تنفسی که بعد از آندوسکوپی افراد مکان دارد تجربه نمایند به همین مسئله باز می گردد که آنها تنها با غرغره کرده آب نمک بهبودی لازم را به دست می آورند.
  2. به ندرت برخی از افراد امکان دارد بعد از انجام دادن آندوسکوپی به حالت تهوع، خونریزی و یا درد بیش از حد دچار شوند، که آنها می توانند با پزشک درمانگاه گوارش در شیراز این مسئله را در میان بگذارند تا پزشک هرچه سریعتر درمان بهبودی آنها را شروع کند و یا توصیه های لازم را به آنها ارائه دهد.

 

درمانگاه و کلینیک شهر راز

  1. برخی از افراد بر این باور می باشند که بعد از انجام دادن آندوسکوپی هر نوع خوراکی را نمی توانند میل کنند، در واقع این باور بسیار اشتباه است و افراد بعد از انجام این روش درمانی هر نوع مواد غذایی را می توانند میل کنند. در واقع اگر شما به بیماری های دیگری مانند دیابت دچار هستید باید از خودتان مراقبت کنید و هر نوع ماده غذایی را میل نکنید.
  2. تا زمانی که بیهوشی شما بعد از انجام دادن آندوسکوپی به خوب یاز بین نرفته باشد نمی توانید کارهای روزمره خود را انجام دهید، ولی زمانی که بیهوشی شما به طور کلی از بین نرفته باشد؛ بهتر است به توصیه پزشکان عمل کنید و به تنهای کارهای خود را انجام ندهید.
  3. برخی از افراد بر این باور می باشند که امکان انتقال بیماری های مسری از طریق آندوسکوپی زیاد است و به همین دلیل شاید از انجام دادن این روش درمانی منصرف شوند، آنها باید بدانند تمامی دستگاه هایی که درمانگاه و کلینیک گوارش در شیراز برای آندوسکوپی مورد استفاده قرار می دهد ضد عفونی می شود و نیازی نیست شما نگران این مسئله باشید.
  4. دقت داشته باشد که برخی از خوراکی هایی که معده شما را تحریک می کند بعد از آندوسکوپی میل نکنید. به عنوان مثال خوراکی هایی مانند سوسیس، نوشابه های گازدار و غذاهای سرخ شده امکان دارد معده شما را تحریک نماید و به همین دلیل بهتر است از آنها استفاده نکنید. در واقع پزشک درمانگاه گوارش در شیراز در مورد حساسیت های غذایی مشا اطلاعات زیادی ندارد و شما خودتان باید برخی از خوراکی هایی را که به آنها حساسیت دارید را میل نکنید.