بلیچینگ دندان

درمانگاه و کلینیک شهر راز از جمله درمانگاه های دارای کلینیک دندانپزشکی در شیراز است که تمامی خدمات مربوط به زیباسازی و اصلاح دندان از جمله بلیچینگ، لمینت، اصلاح طرح لبخند، مینا کاری و تاج گذاری دندان، کاشت و ایمپلنت دندان در آن توسط تیم دندانپزشکی حرفه ای و با پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی و درمانی انجام می گیرد. تمامی خدمات مربوط به اصلاح دندان و کرادینگ و درمان ریشه دندان نیز در این مرکز زیر نظر دندانپزشکان مجرب صورت می گیرد.

بلیچینگ دندان چیست

بعضی از افراد به دلایلی مختلف دارای دندان هایی با رنگ های غیر طبیعی  هستند که این امر ممکن است باعث ناراحتی و عدم اعتماد به نفس در افراد گردد. اما روش ای درمانی بسیاری وجود دارد که با استفاده از آنها می توان دندان را سفید کرد که به بلیچینگ معروف اند.

لبخند با دندان های روشن تر و سفیدتر می تواند به بهبود ظاهر کلی شما کمک کند و اعتماد به نفس شما را تقویت کند. رنگ مینای دندان می تواند به رنگ های نارنجی، قهوه ای، خاکستری و زرد تبدیل شود که ممکن است بر اثر عوامل چون، مصرف زیاد چای و قهوه، کشیدن سیگار و تنباکو، خوردن آنتی بیوتیک هایی مثل تتراسایکلین و فلوراید در حین رشد دندان، خورده و پراکنده شدن ترکیبات نقره که برای پر کردن و روکش دندان استفاده می شود، اتفاق می افتند.

اگرچه بسیاری از لک ها با یک روش بلیچینگ با موفقیت از بین میروند ، اما بلیچینگ برای افرادی که دارای دندانهای حساس و یا پوسیده هستد، ممکن است ناراحت کننده باشد.

بلیچینگ و زیبا سازی دندان

بلیچینگ دندان

دلایل استفاده از بلیچینگ

دندانهای شفاف و سفید از ویژگی های بارز لبخند زیبا به شمار می رود. اما با افزایش سن یا غذاهایی که میخوریم روشنایی و براقی دندان ها از بین رفته و به رنگ زرد یا متمایل به زرد در می آیند.

اگر شما نیز دچار این وضعیت شده اید ممکن است روش های زیادی برای بلیچینگ و سفید کردن دندان به کار ببرید تا زیبایی را و اعتماد به نفس را به لبخندتان برگردانید. در اینجا ، ما دلایلی را برای سفید کردن و استفاده از بلیچینگ ذکر می کنیم. شما ممکن است خودتان این کار را در منزل انجام دهید.

تعدادی روش هایی برای بلیچینگ دندان در منزل وجود دارد که استفاده از آنها در خانه بی خطر است مثل قلم های سفید کننده دندان. اما از آنجا که دندانپزشک از محلول های سفید کننده قوی تر استفاده میکند ، بلیچینگ را در زمان کمتر و با اثر بخشی بیشتری انجام می دهد .

و نکته دوم اینست که بعضی از تغییر رنگ دندان ها به دلایل داخلی و یا پوسیدگی ایجاد می گردد که در این مواقع بلیچینگ در خانه نمی تواند کارساز باشد و باید به دندانپزشک مراجعه کرد. یکی از دلایل مهم استفاده از بلیچینگ، بی خطر و نسبتاً ارزان بودن آن است. راه حل های بلیچینگ و سفید کردن خانگی به اندازه کافی قوی نیستند و گاهی ممکن است مضر نیز باشند. ولی انجام بلیچینگ توسط دندانپزشک به این دلیل که از راه حل های قوی تر استفاده می کند و همچنین دارای تخصص و تجهیزات لازم برای انجام این کار است خطرات و مشکلات ناشی از بلیچینگ دندان را به حداقل میرساند.

آشنایی با روند عصب کشی دندان: درمانگاه شهر راز از جمله درمانگاه های دارای کلینیک دندانپزشکی در شیراز است که تمامی خدمات مربوط به دندان از جمله عصب کشی دندان و پر کردن در آن توسط تیم دندانپزشکی حرفه ای و با پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی و درمانی انجام می گیرد.

بلیچینگ دندان در رنج های مختلف رنگ صورت می گیرد و انتخاب میزان سفیدی ابتدا توسط دندانپزشک تشخیص و بعد توسط شما انتخاب می گردد. بلیچینگ می تواند شامل یک سایه روشن طبیعی روی دندان یا در حد درخشش لبخند های هالیوودی باشد. بلیچینگ دندان دائمی نیست ، اما با رعایت بعضی نکات و جلوگیری از غذاها و عادت هایی که منجر به تغییر رنگ دندان می شود، اثرات بلیچینگ حرفه ای تا دو سال میتواند ادامه یابد.

روش های زیبا سازی و سفید کردن دندان

در طی ده سال گذشته علاقه به بلیچینگ و سفید کردن دندانها بطور چشمگیری افزایش یافته است. تاثیر بلیچینگ به پارامترهای مختلفی بستگی دارد مثل : سابقه پزشکی خوب ، تشخیص صحیح و انتخاب یک روش بلیچینگ مناسب.

بلیچینگ و سفید کردن دندان هایی که مشکل داخلی یا پوسیدگی ندارند، با استفاده از اسپلینت و ژل سفید کننده می تواند در کلینیک یا شخصاً در خانه انجام شود. ژل های سفید کننده بر پایه هیدروژن پراکسید استفاده می شوند.

همچنین در این ژل ها مواد دیگری نظیر فلوراید سدیم و نیترات پتاسیم استفاده می شوند که بی ضرر هستند و باعث بهبود کیفیت بلیچینگ و مینای دندان می گردند. قبل از استفاده از ژل سفید کننده ، دندانها کاملاً تمیز و بافت نرم و لثه توسط رزین محافظت می شود. زمان استفاده از این روش 15 دقیقه می باشد.

لمینت دندان

لمینت دندان

لمینت دندان :

لمینت دندان (ورقه ای از جنس چینی که به روکش پورسلین معروف است) یک پوسته نازک است که توسط مواد رنگی دندان و بر اساس نیاز فرد طراحی می شود. لمینت به منظور تغییر رنگ ، شکل ، اندازه یا طول دندان ها  و بهبود ظاهری دندان های جلویی به کار می روند.

این ورقه های نازک چینی توسط یک لایه چسبنده روی مینای دندان قرار می گیرند.. بر خلاف تصور عموم ، برای ساخت لمینت نیازی به خراش دادن دندان نیست و فقط ممکن است برخی از مناطق دندان آن هم به مقدار کم و محدود برای تعبیه لمینت ها در دندان تراش ایجاد شود که این کار بدون هیچ گونه آسیبی به دندان های طبیعی انجام می گیرد.

در کنار جنبه زیبایی ، عملکرد صحیح لمینت به روی دندان نیز مهم است، همچنین ایجاد اتصال صحیح و قوی بین دندانهای طبیعی و لمینت ضروری است. پس از جایگذاری لمینت، دندانپزشک از رزین هایی که به نور حساس هستند برای تقویت لمینت استفاده می کند.

آیا لمینت دندان باعث آسیب به دندان می شود؟ جواب این سوال نه است. اگر دندانپزشک متخصص و دارای تجربه کافی باشد ، دندانهای طبیعی شما آسیب نمی بینند. دندانپزشک ابتدا توسط اشعه ایکس از دهان یا فک عکس می گیرد تا مطمئن شود که لمینت دندان برای شما مناسب است.

اگر دندانپزشک تشخیص دهد که لمینت انتخاب مناسبی برای شما نیست ، او گزینه های دیگری مانند روکش کامپوزیت ، باندینگ دندان ، کرادینگ، اصلاح خطوط لثه و بلیچینگ دندان را پیشنهاد می کند. برای انتخاب بهترین روش مناسب باید با دندانپزشک خود مشورت کنید و اطلاعات کافی را راجع به هر کدام از روش ها به دست آورید.

مینای دندان

از بین رفتن مینای دندان و آسیب به تاج دندان

میناکاری دندان :

مینای دندان یک لایه سطح سخت و مقاوم است که لایه ی بیرونی دندانها را تشکیل می دهد و نقش محافظت دندان در برابر پوسیدگی را به عهده دارد. در حقیقت ، مینای دندان سخت ترین ماده معدنی بدن شما حتی قوی تر از استخوان نیز محسوب می شود.

علیرغم قدرت آن ، اسیدهای روزمره که از برخی غذاها و نوشیدنی ها وجود دارد، به خصوص آنهایی که شیرین هستند یا حاوی نشاسته اند، می توانند مینای دندان را در معرض خطر قرار دهند. باکتریهای پلاک، اسیدهایی تولید می کنند که می توانند مینای دندان را تضعیف و از بین ببرند.

هنگامی که این اتفاق برای مینای دندان رخ می دهد، دندان در مقابل عوامل خارجی و انواع مواد غذایی بسیار حساس خواهد شد و پوسیدگی دندان رخ می دهد. برای جلوگیری از پوسیدگی میناکاری دندان روشی است که با استفاده از آن می توان از دندان در برابر باکتری، پلاک و انواع مواد غذایی محافظت کرد.

اصلاح طرح لبخند :

طراحی لبخند یک روش زیبایی و بهداشتی است که باعث دستیابی به یک لبخند جذاب، سالم و دلپذیر اما طبیعی می گردد. طراحی لبخند توسط چندین روش دندانپزشکی صورت می گیرد

. همچنین فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید هنگام طراحی لبخند مورد توجه قرار گیرد و باید با دقت خاصی انجام شود تا به عملکرد دندان آسیب نرسد و در عین حال سلامت بافت های دندان را حفظ کند.

طراحی لبخند فقط مربوط به دندان ها نیست و برای انجام آن دیگر اجزای صورت نیز باید مورد بررسی قرار گیرد. قبل از اینکه دندانپزشک به عمق طراحی لبخند بپردازد ، لازم است اجزای دیگری مانند صورت، لب، لثه ها و دندان ها تحلیل و بررسی شود.

پیشرفت های فنی بسیار خوبی در زمینه دندانپزشکی به وجود آمده است و طراحی لبخند دیجیتال قطعاً یکی از پیشرفت های اساسی است. بهترین بخش طراحی لبخند دیجیتال این است که باعث می شود کل فرایند بسیار قابل پیش بینی باشد و هرگونه شک و ناامنی را از بین می برد.

برای درک نحوه عملکرد طرح لبخند دیجیتال مراحل آن را بررسی می کنیم : برای طراحی یا اصلاح طرح لبخند ابتدا به صورت دیجیتالی از فک و صورت شما گرفته شده و روی صفحه ی رایانه نمایش داده می شود. سپس پزشک با بررسی و رفع ایرادات و اشکالات دندان لبخند مناسب صورت را طراحی می کند.

و سپس با روش هایی مثل اصلاح خطوط لثه، کرادینگ ، لمینت و بلیچینگ طرح لبخند را اصلاح می کند.

طراحی دیجیتالی لبخند

طراحی دیجیتالی لبخند

تمامی خدمات مربوط مربوط به دندان شامل میناکاری دندان، تاج گذاشتن روی دندان، کرادینگ، اصلاح خطوط لثه ، سفید کاری و بلیچینگ دندان در کلینیک شهر راز زیر نظر متخصصان و دندانپزشکان مجرب صورت می گیرد. شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن نوبت می توانید با درمانگاه شهر راز تماس حاصل فرمایید.