کلینیک شهر راز یکی از بهترین مجموعه های تخصصی در شیراز، دارای کلینیک زخم برای برداشتن خال، ختنه و سوراخ کردن گوش می باشد. برداشتن خال یکی از عمل هایی است که ممکن است هر فرد خودسرانه آن را انجام دهد در حالی که از خطرات آن آگاه نباشد.

برداشتن خال، سوراخ کردن گوش و ختنه در این مرکز با به پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی و با کادر درمانی حرفه ای، بدون ایجاد هیچ گونه عفونت یا زخم عمیق انجام می گیرد.

توضیح اجمالی درباره ی خال

خال ها بسیار متداول هستند و بیشتر افراد دارای یک یا چند خال در بدن خود می باشند. خال ها به علت بالا رفتن غلظت سلول های تولید کننده رنگدانه (ملانوسیت ها) در پوست به وجود می آیند.

افرادی که دارای پوست روشن و سفید هستند دارای خال های بیشتری نیز می باشند. علت خالها به خوبی درک نشده است. تصور می شود در اکثر موارد علت خال، برهمکنش عوامل ژنتیکی و محیطی مثل آسیب های ناشی از آفتاب باشد. خالها معمولاً در کودکی و بزرگسالی پدیدار می شوند و با رشد بدن، اندازه و رنگ خال نیز تغییر می کنند.

خال های جدید معمولاً در مواقعی ایجاد می شوند که سطح هورمون بدن تغییر می کند ، مانند بارداری. بیشتر خال ها قطر کمی دارند. رنگ خال از صورتی تا قهوه ای تیره یا سیاه متغیر است و می توانند در هر جایی از بدن پدیدار شوند و ممکن است به صورت تکی یا تجمعی از خال ها در ناحیه ی خاص از بدن ظهور پیدا کنند.

سایر مطالب: از آنجایی که شیراز یکی از شهرهای مهم به شمار می رود باید بدانید که تجهیزات پزشکی در شیراز هم با بهترین کیفیت تولید می شود و شما می توانید از آنها در هر زمینه پزشکی استفاده نمایید.

تقریباً همه خال ها خوش خیم هستند (غیر سرطانی). اما بروز خال های جدید در یک فرد بالغ احتمال ابتلا به سرطان را بیشتر می کند. اگر یک خال جدید همزمان با ایجاد، بزرگ نیز شود، یا اگر به لحاظ ظاهری نیز تغییر میکند ، باید به متخصص پوست مراجعه کنید تا مطمئن شوید که سرطانی نیست.

خال های موجود در صورت

خال های موجود در صورت

** درمانگاه شهر راز یک کلینیک تخصصی در شیراز است که دارای خدمات پزشکی در زمینه های مختلف مثل کلینیک قلب و عروق، کلینیک زخم، کلینیک گوارش و کلینیک دندانپزشکی در شیراز با روش های جدید درمانی می باشد**

نحوه ی برداشتن خال

چگونه خالها برداشته می شوند؟ معمولاً برداشتن خال می تواند توسط یک متخصص پوست در مراجعه به مطب انجام شود. گاهی اوقات ، برداشتن خال در یک مرحله صورت نگرفته و جلسات دیگری برای تکمیل فرآیند برداشتن خال لازم است.

چند روش اصلی که برای برداشتن خال استفاده می شود عبارت اند از :

برداشتن خال با استفاده از برش که در این روش ، متخصص پوست از ابزاری نازک و تیغ مانند برای بریدن دقیق خال استفاده می کند.

گاهی برداشتن خال با استفاده از دستگاه لیزر انجام می شود در واقع برداشتن خال با به کار گیری اشعه ها و تمرکز آنها بر ناحیه مورد نظر که موجب از بین رفتن خال می گردد، انجام می شود.

با این روش زخم شدن پوست اطراف خال به حداقل می رسد. معمولا بخیه زدن پس از برداشتن خال نیاز نیست. پزشک اغلب خال را زیر میکروسکوپ معاینه می کند تا علائم سرطان پوست را بررسی کند.

 

روش دیگر برداشتن خال با عمل جراحی است. این روش عمیق تر از عمل تراشیدن می باشد و شبیه عمل جراحی سنتی است. متخصص پوست تمام خال و لایه چربی زیر آن را بریده و تخلیه می کند و بعد محل ایجاد زخم را بخیه می زند، بعد خال مورد آزمایش قرار می گیرد و با سلولهای سرطانی مقایسه و بررسی می شود.

شما هرگز نباید خودتان را برای حذف و برداشتن خال اقدام کنید زیرا ممکن با دستکاری خال در ناحیه مربوطه، عفونت و جای زخم ایجاد شود.

یکی از روش های برداشتن خال

یکی از روش های برداشتن خال

 

جای زخم بعد از برداشتن خال

چه بعد از عمل جراحی باشد و چه زانو دررفتگی، ممکن است جای زخم روی پوست ایجاد شود. جای زخم بعد از انجام بخیه طبیعی است. با این حال ، بعضی اوقات ، جای زخم ممکن است غیر طبیعی باشد و به صورت یک ضایعه روی سطح پوست نمایان شود که به آنها زخم های هایپرتروفیک می گویند.

جای زخم هایپرتروفیک هنگامی ایجاد میشود که بدن در طول روند بهبودی کلاژن زیادی تولید کند. این نوع جای زخم  معمولا ناشی از سوختگی های شدید است ، اما می تواند ناشی از هرگونه زخم باشد.

گاهی ممکن است برداشتن خال به طرز غیر صحیحی انجام شود و جای آن به شکل ناخوشایندی روی پوست ظاهر شود. پس اگر دارای خال روی سطح پوست خود هستید که از آن رنج می برید و تصمیم به برداشتن آن دارید حتما به کلینیک برداشتن خال مراجعه کنید تا از ایجاد هر گونه جای زخم و اسکار روی پوست جلوگیری شود.

چرا برداشتن خال در خانه خطرناک است ؟

روش های برداشتن خال در خانه بسیار آسان و راحت به نظر می رسد. شما ممکن است وسوسه شوید که یکی از این تکنیک ها را امتحان کنید تا از مراجعه به مطب متخصص پوست جلوگیری کنید.

هنوز هیچ مدرکی مبنی بر اینکه درمان های خانگی برای برداشتن خال ها می تواند بی خطر باشد، وجود ندارد. گاهی برای برداشتن خال از کرم های خاصی استفاده می شود که می تواند دارای عوارضی مثل ایجاد زخم و ساییدگی در ناحیه مورد نظر شود.

گاهی افراد برای برداشتن خال با یک شئ تیز مثل چاقو یا تیغ استفاده می کنند که خطر ابتلا به عفونت را افزایش می دهد به خصوص زمانی که وسیله ی استفاده شده ضد عفونی نشده باشد.

این کار همچنین باعث به جا ماندن جای زخم نیز میشود. از دیگر خطرات برداشتن خال در خانه این است که شما نمی توانید تشخیص دهید که خال سرطانی است یا خیر و یا احتمال ایجاد تومور در آن ناحیه چه میزان است.

اگر خال جز تومورهای سرطانی باشد، با دستکاری ممکن است در کل بدن گسترش پیدا کند. پس مطمئن ترین راه برای برداشتن خال مراجعه به پزشک یا کلینیک زخم است تا علاوه بر برداشتن صحیح خال، شما را در مورد سرطانی بودن یا نبودن آن مطمئن کنند.

ختنه چیست؟

ختنه کردن ، برداشتن پوستی است که جلوی نوک آلت را پوشانده است. طبق تحقیقات معتبر این عمل جراحی در ایالات متحده و بخش هایی از آفریقا و خاورمیانه بسیار رایج است اما در اروپا و بعضی از کشورهای دیگر کمتر رواج دارد.

این عمل معمولاً به دلایل شخصی یا مذهبی روی یک نوزاد انجام می شود. ختنه کردن در کودکان بزرگتر و بزرگسالان نیز ممکن است به همین دلیل انجام شود.

علاوه بر این ، کودکان بزرگتر یا بزرگسالان ممکن است نیاز به ختنه برای درمان چندین بیماری داشته باشند ، از جمله: بالانیت (تورم پوست جلوی آلت ) بالانوپوستیت (التهاب نوک و پوست آلت تناسلی مرد) پارافیموز (عدم توانایی بازگشت پوست ختنه گاه به حالت اولیه خود) فیموز (ناتوانی در برداشتن پوست جلوی آلت ) در نوزادان سالم ، نیازی به ختنه وجود ندارد. با این حال ، خانواده ها به دلایل مختلف ممکن است فرزندان خود را ختنه کنند.

یکی از شایع ترین دلایل ، سنت دینی است. احکام شرعی یهودیت و اسلام مستلزم ختنه کردن پسران تازه متولد شده می باشد. دلایل دیگر برای ختنه شامل موارد زیر است: انتخاب شخصی یا زیبایی.

در آیین های مذهبی یهودی این کار در خانه و توسط موهل ( شخصی که مسئول ختنه کردن شرعی است ) انجام می گیرد. اما امروزه و در اکثر  نقاط جهان این کار توسط پزشک و در بیمارستان انجام میشود. ختنه کردن همچنین در مراکز تخصصی مربوط به انجام این عمل مثل کلینیک زخم، برداشت خال و سوراخ کردن گوش زیر نظر پزشک متخصص انجام می گیرد.

ختنه کردن نوزاد

ختنه کردن نوزاد

 

روش های سوراخ کردن گوش

سوراخ گوش یکی از متداول ترین انواع پیرسینگ ها است. مکان این سوراخ ها می تواند از لاله گوش تا منحنی غضروف در بالای گوش و تا چین های خارج از کانال گوش باشد. اگرچه سوراخ کردن گوش بسیار پرطرفدار و نسبتاً ایمن است، اما برای جلوگیری از بروز عوارض ، باید با دقت سوراخ کردن گوش را انجام داد.

سوراخ کردن گوش معمولا ساده و راحت است، اما یک سری دستورالعمل وجود دارد که در حین انجام این عمل باید رعایت کرد تا بتوان از عغونت گوش بعد از سوراخ کردن آن جلوگیری کرد و بدین ترتیب احتمال التهاب را کاهش داد.

سوراخ کردن گوش چگونه انجام میشود ؟ بسته به جایی که شما برای سوراخ کردن گوش خود انتخاب می کنید دو روش وجود دارد. در روش اول فرد یا تکنسین حرفه ای این کار را با یک سوزن انجام می دهد.

در روش دوم سوراخ کردن گوش توسط یک دستگاه یا اسلحه ی سوزن دار انجام میشود. اما کدام روش ایمن تر است ، اسلحه سوراخ دار یا سوزن؟ بسته به جایی از گوش که سوراخ میشود میتواند استفاده از روش و میزان ایمن بودن آنها متفاوت باشد.

پس از انتخاب محل سوراخ در گوش نقطه علامت گذاری می شود و سپس با سوزن یا اسلحه یک سوراخ در گوش ایجاد می گردد و سپس گوشواره در سوراخ گوش قرار داده میشود. سوراخ کرد گوش معمولا در کلینیک های زخم و برداشتن خال صورت می گیرد.

سوراخ کردن گوش

سوراخ کردن گوش

تمامی خدمات مربوط به برداشتن خال، سوراخ کردن گوش و ختنه در کلینیک شهر راز زیر نظر پزشک و کادر درمانی حرفه ای انجام می گیرد.

شما عزیزان می توانید برای گرفتن نوبت با کلینیک شهر راز تماس بگیرید.