درمانگاه قلب و عروق در شیراز :

درمانگاه قلب در شیراز سعی کرده است تا به یاری پزشکان متخصص خود و همچنین به وسیله تجهیزات منحصر به فردی که در درمانگاه دارد، خدمات متنوعی را که مربوط به عمل جراحی قلب و عروق است، به بیماران ارائه دهد. پزشکان درمانگاه قلب و عروق در شیراز تخصص بسیار زیادی دارند و به همین دلیل به بهترین نحو ممکن می توانند مسئولیت خود را که مربوط به درمان مشکلات قلبی است انجام دهند.  

انواع عمل قلب :

عمل جراحی قلب و عروق انواع گوناگونی دارد که یکی از رایج ترین آنها عمل قلب باز است و پزشک باید برای انجام دادن این عمل تخصص بسیاری داشته باشد. البته روش های دیگری هم به جز عمل قلب باز در درمانگاه شهر راز انجام می شود که برخی از مهمترین آنها عبارت می باشند از :

درمانگاه قلب و عروق در شیراز

 

عمل جراحی قلب باز :

پزشکان کلینیک شهر راز  در این عمل از بخش های سالمی که در رگ های خونی قلب وجود دارد استفاده می کنند، و استفاده اصلی آنها این است که بخشی از شریان کرونر را به وسیله این رگ ها دور می زنند تا شریان کرونر که مسدود شده است و یا آسیب دیده می باشد را درمان کنند.

ایجاد کردن یک مسیر جدید برای جریان پیدا کردن خون در قلب یکی از مهمترین اقداماتی می باشد که باید در این روش انجام شود. حین انجام این عمل، قلب از حرکت باز می ایستد و خونی که می خواهد در قلب جاری شود به درون دستگاه ریوی و قلبی جریان پیدا می کند.

در واقع شما باید بدانید این عمل با دیگر عمل های قلب بسیار متفاوت است و شریان هایی که در قلب وجود دارد برای انجام این عمل بسیار مهم هستند و هر چه تعداد آنها بیشتر گرفته باشد، پزشک باید تلاش بیشتری نماید و به همین دلیل خطرات آن ها بسیار بیشتر است.

 

ترمیم دریچه و یا جایگزینی :

همه ما به خوبی می دانیم دریچه های قلب نقش بسیار کلیدی برای عملکرد قلب دارند و برای باز و بسته شدن هر یک از ضربانی که قلب دارد به این دریچه ها احتیاج پیدا می کند. در برخی از موارد عملکرد دریچه های قلب دچار مشکل می شود که باید آنها درمان شوند. پزشکان درمانگاه قلب و عروق در شیراز زمانی که دور بیماری شایع را رد دریچه های قلب شما مشاهده کنند به شما اعلام خواهند کرد که به عمل جراحی نیاز دارید و باید هرچه سریعتر اقدام نمایید. این دو مشکل در دریچه های قلب عبارت می باشد از :

متخصص قلب شیراز

 

 

 -تنگی دریچه قلب :

زمانی که دریچه قلب تنگ باشد، یعنی همان دریچه میترال به خوب یکار نمی کند و لت های آن به اندازه ای که باید باز نمی شوند. در این حالت مقدار بسیار کمی خون وارد دریچه قلب می شود که این مسئله بسیار خطرناک است و خطرات زیادی را به همراه دارد. پزشکان کلینیک شهر راز برای باز کردن دریچه تنگ عمل جراحی را شروع می کنند و اگر آن دریچه دیگ به خوبی نتواند عملکرد مناسبی از خودش نشان دهد باید به جای آن یک دریچه دیگری را جایگزین نمایند.

– نارسایی دریچه قلب :

همانطوری که از نام این مشل مشخص می باشد، باید بدانید که در این روش دریچه قلب به خوبی کار نمی کند و در آن نارسایی وجود دارد. در این حالت امکان دارد که دریچه قلب به خوبی در جهت مناسبی که باید داشته باشد کار نکند و بسته نشود، به همین دلیل خون وارد شده به دریچه هم به سمت عقب نشت می کند.

پزشکان درمانگاه قلب و عروق در شیراز دریچه مورد نیاز را تعویض و یا ترمیم می نمایند تا قلب عملکرد مناسبی داشته باشد. ترمیم کردن و جراحی قلب به گونه ای می باشد که باید دریچه قلب بازسازی شود تا بتواند یک بار دیگر بتواند به خوبی کار کند. تعویض کردن دریچه قلب به این معنی می باشد که باید آن را با یک دریچه بیولوژیکی تعویض نمود و یا یک دریچه مکانیکی را به جای آن بگذارند.

 

جراحی آریتمی :

 زمانی که ریتم طبیعی قلب دچار بی نظمی شود، پزشکان جراحی آریتمی را انجام می دهند. پزشکان برای اینکه این بی نظمی قلب را درمان کنند در ابتدا داروهایی را به بیمار می دهند تا بیمار درمان شود و سپس بعد از اینکه متوجه شدند بی نظمی قلب درمان نشده است آن را جراحی می کنند. البته درمان های دیگری هم برای درمان کردن بی نظمی ریتم طبیعی قلب وجود دارد و برخی از آنها عبارت می باشد از :

– شوک قلبی کاردیوورژن یکی از روش های درمانی به شمار می رود که با استفاده از شوک قلبی، بی نظمی قلب را درمان می کنند و ریتم طبیعی آن را به قلب باز می گردانند.

– کانتر ابلیشن یکی دیگر از روش های درمانی به شمار می رود که پزشک درمانگاه شهر راز، با استفاده کردن از یکی از ابزارهای خاص سلولی را که ریتم طبیعی قلب را گرفته است بر می دارد. برای انجام دادن این روش پزشک باید تخصص بسیاری داشته باشد تا به راحتی بتواند این عمل را انجام دهد.

– یکی دیگر از روش های درمانی بی نظمی قلب استفاده کردن از دستگاه های کنترل کننده سرعت و ریتم می باشد. این دستگاه ها در اتاق عمل مورد استفاده قرار می گیرد و بیمار مورد معاینه پزشک است تا علت بی نظمی ریتم قلب تشخیص داده شود. بعد از اینکه علت آن مشخص شد، پزشک آن را درمان می کند.

درمانگاه قلب و عروق در شیراز

– بعد از اینکه تمامی این روش هایی را که بیان نمودیم برای درمان بی نظمی ریتم قلب نتیجه نداد، پزشک از جراحی آریتمی استفاده می کند. این جراحی به نوعی جراحی قلب باز به شمار می رود که پزشک مسیرهای الکتریکی متعددی را وارد قلب می سازد تا جریان آن را به کار بیندازد. فیبریلاسیون دهلیزی یکی از مهمترین و شایع ترین بیماری های قلبی می باشد که بسیاری از افراد شاید به آن دچار شوند و آنها می توانند با استفاده از جراحی آریتمی درمان شوند.

ترمیم آنوریسم :

آنوریسم یکی دیگر از بیماری هایی می باشد که در قلب به وجود می آید و شکل آن به گونه ای است که گویا یک کیسه برآمده شده باشد و از این طریق دیواره ای در قلب ایجاد نماید و یا یک رگ خونی را بیش از حد برآمده سازد. این بیماری بیشتر در مواقعی برای فرد رخ می دهد که دیواره رگ خونی قلب بسیار تضعیف شود و زمانی که نیروهای خون فشار زیادی به دیواره وارد کنند آن رگ بیرون زده می شود. پزشکان درمانگاه قلب و عروق در شیراز پیش از اینکه آن رگ بترکد می توانند آن را ترمیم کنند و یا اینکه یک رگ دیگری را به آن پیوند بزنند. زمانی که آنوریسم در بطن چپ قلب به وجود آید بدون شک باید عمل قلب باز هم در همان حین انجام شود، چرا که خطرات آن در این صورت بسیار زیاد است. 

 

اندآرترکتومی کاروتید :

از دیگر بیماری هایی که برای قلب به وجود می آید و عملکرد آن را دچار مشکل می سازد بیماری عروق کاروتید می باشد. شریان هایی که به سر و مغز افراد منتهی می شود در این بیماری بسیار تحت تاثیر قرار می گیرد و باید درمان شود. پزشکان با استفاده از دانش و علمی که در مورد این بیماری دارند آن را درمان می کنند و نمی گذارند شدت آن بیشتر شود.

سکته مغزی به علت این بیماری رخ می دهد، چرا که پلاک های چربی در مغز و قلب موجب می شوند شریان های کاروتید مسدود گردند و به همین دلیل مغز هم اکسیژن کافی ار دریافت نمی کند، به همین دلیل فرد دچار سکته مغزی می گردد.

اندآرترکتومی یکی از بهترین روش های درمانی عروق کاروتید می باشد که پزشکان درمانگاه قلب و عروق در شیراز آن را انجام می دهند و پلاکت چربی را از بین ببرند. در این روش پزشک تلاش می کند جریان خون را متوقف سازد تا خون هم مسدود نشود.

لیزر عروق :

آنژین یکی از دردهای قلب و عروقی به شمار می رود که اگر اکسیژن کافی به قلب شما نرسد، امکان دارد که  شدت آن بیشتر شود. اگر اکسیژن مورد نیاز قلب تامین نگردد، ایسکمی در قلب رخ می دهد و همین بیماری مشکلات زیادی را به همراه خود خواهد داشت. آنژین به طور معمول زمانی رخ می دهد که قلب شما یک نیاز اضافی داشته باشد و خون بیشتری برای اکسیژن بخواهد که زمان ورزش کردن آن را بیشتر احساس می کنید. با استفاده از لیزر عروق، پزشک درمانگاه قلب و عروق در شیراز آن جریان اضافی را در قلب شما به وجود می آورد تا اکسیژن بیشتری به درون قلب تان برسد. این روش یکی از بهترین روش های درمانی به شمار می رود که به عنوان آخرین راه چاره به آن نگاه می کنند.

 

پیوند قلب :

تمامی روش هایی را که به عنوان روش های درمانی قلب معرفی کردیم از جمله بهترین روش های درمانی به شمار می روند که برای درمان مشکلات قلبی، به وسیله پزشکان درمانگاه قلب در شیراز انجام می شود و تاثیر بسیاری هم نیز دارد. ولی در صورتی که قلب شما عملکرد مناسبی نداشته باشد و عضلات آن بسیار آسیب دیده باشند باید شما عمل پیوند قلب را انجام دهید. مشکلاتی که در قلب وجود دارد باید برای پیوند بسیار وخیم باشد و همچنین روز به روز آن ضعیف تر گردد. پزشک تنها فردی است که می تواند تشخیص دهد بیمار به پیوند احتیاج دارد و یا ندارد.