درمانگاه فوق تخصصی شهرراز با کادر مجرب و متخصص در انواع زمینه ها ی درمانی و پزشکی است که با به روز ترین روش های درمانی و تجهیزات پیشرفته آماده خدمت رسانی به تمامی همشهریان عزیز می باشد. تمامی خدمات و روش های مربوط به لاغری در کلینیک شهر راز زیر نظر پزشک متخصص انجام می گیرد و شما می توانید با مراجعه به این مرکز و مشورت با پزشک و روش های پیشنهادی به اندام دلخواه خود برسید.

لاغری، اندام زیبا و بدن سالم

داشتن یک اندام زیبا و سالم همیشه مورد توجه همگان بوده است. چاقی معمولا دارای عوارض زیادی است. افرادی که دارای اضافه وزن هستند در صدد کم کردن وزن خود می باشند. یکی دیگر از دلایلی که لاغری بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است عوض شدن سلایق در دنیای مد است که معمولا به این سمت و سو پیش رفته است. ولی چیزی که بیشتر در بحث لاغری دارای اهمیت است، خلاص شدن از اضافه وزن و چاقی است که دارای عوارض زیادی است. پروسه لاغر شدن معمولا زمان بر است و فردی که می خواهد از شر اضافه وزن خلاص شود باید دارای انگیزه و صبر باشد. همچنین توجه به رژیم غذایی و پرهیز از خوردن غذاهای پر کالری نیز باید مورد توجه قرار گیرد. در کنار رژیم غذایی ورزش کردن نیز به شکل موثری می تواند این پروسه را کوتاه تر کند.

 

رژیم غذایی مناسب برای لاغری

رژیم غذایی مناسب برای لاغری

 

از آنجایی که شیراز یکی از شهرهای مهم به شمار می رود باید بدانید که تجهیزات پزشکی در شیراز هم با بهترین کیفیت تولید می شود و شما می توانید از آنها در هر زمینه پزشکی استفاده نمایید. همه شما به خوبی می دانید که هر علم پزشکی ویژگی های خاص و منحصر به فردی دارد و به همین دلیل باید تجهیزات پزشکی آن هم خاص باشد و ویژگی منحصر به فردی داشته باشد.

**کلینیک تخصصی در شیراز شامل کلینیک گوارش، کلینیک قلب و عروق، کلینیک زخم، خدمات دندانپزشکی مجهز به پیشرفته ترین تکنولوژی درمانی در همه زمینه های بهداشتی با استفاده از بروز ترین تجهیزات پزشکی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد**

انواع روش های لاغری‌

برای لاغر شدن روش های متفاوتی وجود دارد که می توان با استفاده از آنها وزن خود را کم کرد و به اندام دلخواه خود رسید. در زیر به انواع روش ها می پردازیم

1_ کم کردن وزن با استفاده از رژیم غذایی : مهم ترین نکته در پروسه لاغری و کاهش وزن دوری از قند، شکر و نشاسته است. حذف کردن قند و نشاسته از رژیم غذایی باعث می شود که سطح انسولین بدن کاهش پیدا کند و موجب کاهش اشتها گردد و روند لاغری سریعتر پیش رود بدون اینکه فرد احساس گرسنگی کند. رژیم غذایی مبتنی بر گیاهخواری در کاهش وزن بسیار موثر است. استفاده از محصولات حیوانی باید کم و یا در حد اعتدال باشد.

استفاده از میوه، سبزیجات، غلات و حبوبات و عدم مصرف غذاها و محصولات دارای پروتئین بالا برای کم کردن وزن توصیه می گردد. استفاده از چربی ها و روغن های مفید مثل روغن زیتون و کنجد که غیر اشباع هستند می تواند نیاز بدن به انواع چربی را تامین کند و اثرات سوء چربی های دیگر را ندارد.

بر اساس باور عموم استفاده از لبنیات باعث افزایش وزن می گردد. ولی تحقیقات نشان داده است اغلب کسانی که دچار کمبود کلسیم هستند، اضافه وزن نیز دارند و کنترل درستی روی رژیم غذایی خود ندارند.

همچنین مواد لبنی مثل ماست و شیر کم چرب نیز چربی سوزاند. برای جایگزین کردن قند می توان از عسل استفاده کرد و علاوه بر لاغری از سایر خواص بی نظیر عسل بهره برد. نوع سبزیجاتی که در رژیم غذایی لاغری مصرف می شود باید مقدار کالری و کربوهیدرات کمی داشته باشد مثل کاهو، کلم بروکلی، اسفناج، کرفس و … نوشیدن آب نیز به عنوان یک ضد اشتها عمل کرده و در کاهش وزن موثر است.

نوشیدن قهوه و چای به علت دارا بودن کافئین باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود و در لاغری به ویژه در ناحیه ی شکم موثر است. غذا خوردن سریع به علت اینکه  در مدت زمان کم حجم زیادی غذا را وارد معده می کنید طبیعتا باعث افزایش کالری دریافتی و اضافه وزن می شود و برعکس هنگامی که غذا خوردن به شکل آهسته باشد باعث می شود فرد زودتر احساس سیری کند و حجم غذا و کالری دریافتی نیز کمتر است.

و آخرین نکته در این بحث خواب کافی است. تحقیقات نشان داده است افرادی که تا دیر وقت بیدارند و خواب کافی ندارند دارای اشتهای بیشتری بوده و به اضافه وزن و چاقی مبتلا می شوند.

پرهیز از غذاهای پر کالری برای کاهش وزن

پرهیز از غذاهای پر کالری برای کاهش وزن

 

2_ کاهش وزن با استفاده از داروهای لاغر کننده : گاها افراد برای کاهش وزن از روش هایی مثل ورزش کردن یا رژیم غذایی به دلیل اینکه ممکن است سخت به نظر آید دوری می کنند و به روش های دیگر مثل مصرف داروها یا قرص های لاغری روی می آورند.

داروهای لاغری شامل داروهای شیمیایی و گیاهی اند. از نمونه داروهای گیاهی برای کاهش وزن می توان به تخم کتان اشاره کرد. این گیاه به صورت پودر، قرص، دمنوش برای لاغری مورد استفاده قرار می گیرد. ادویه هایی مثل دارچین، هل، تخم رازیانه باعث افزایش سوخت و ساز بدن میشوند و برای لاغر شدن بسیار موثرند که میتوان آنها به صورت دمنوش یا در غذا استفاده کرد.

قرص و داروهایی شیمیایی که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته اند ممکن است دارای عوارض جانبی باشند و مصرف روزانه ی آنها مشکلاتی را برای بدن به وجود آورد. البته قرص هایی نیز هستند که عوارض جانبی ندارند و دارای فرمول و پایه ی گیاهی می باشند و معمولا برای لاغری تجویز می گردند مثل قرص لاغری هزال و یا فلوردو که از گیاهانی مثل چای سبز، نعناع فلفلی، زیره ی سیاه، رازیانه، زنیان و غیره ساخته می شوند و باعث کاهش اشتها می گردند.

یکی دیگر از داروهای لاغری که جز پرفروش ترین داروهای لاغری جهان است قرص لاغری گلوریا است که محصول یک شرکت اسپانیایی است. مصرف این قرص باعث افزایش متابولیسم بدن می شود که به دنبال آن شکستن و سوختن مولکولهای چربی برای تولید انرژی را در پی دارد.

همچنین این قرص باعث کاهش اشتها گریده و از انباشته شدن چربی در بدن جلوگیری می کند. داروهای لاغری زیادی وجود دارند که برای استفاده از آنها مراجعه و مشورت با پزشک لازم است زیرا گاها داشتن بیماری های زمینه ای یا تیروئید می تواند نتیجه ی عکس را در مورد مصرف این قرص ها به دنبال داشته باشد.

لاغری با استفاده از دارو

لاغری با استفاده از دارو

 

3_ کاهش وزن و برداشتن چربی های اضافی با جراحی و لیپوساکشن : در مواقعی که چربی های بدن مقاوم شده اند و به راحتی با رژیم غذایی و ورزش از بین نمی روند، می توان با جراحی و لیپوساکشن این چربی ها را برداشت. لیپوساکشن یکی از جراحی های زیبایی است که برای برداشتن چربی های موضعی بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

در این روش پزشک متخصص با استفاده از یک لوله ی توخالی و کوچک به نام کانولا چربی بدن را خارج می کند. در واقع با یک سرنگ مخصوص توده های چربی ساکشن می شوند. نکته ی مهمی که در مورد لیپوساکشن وجود دارد این است که عدم توجه به رژیم غذایی و ورزش ممکن دوباره چاقی و اضافه وزن را به دنبال داشته باشد.

لیپوساکشن کاهش وزن آنچنانی را به دنبال ندارد زیرا چربی به صورت موضعی از بدن خارج می گردد و بیشتر جنبه ی زیبایی و ظاهری دارد. جراحی لاغری برعکس لیپوساکشن که منجر به تغییرات ظاهری می گردد، باعث تغییراتی در بدن می شود که به دنبال آن کاهش وزن را به دنبال دارد مثل جراحی اسلیو معده که در آن حجم معده را کم می کنند تا گنجایش غذا در آن کم شود. در این جراحی 70 درصد حجم معده را برمی دارند و ظرفیت آن را به شدت کاهش می یابد و فرد تنها مقدار کمی غذا می خورد و از دریافت کالری زیاد جلوگیری می شود.

لیپوساکشن

لیپوساکشن

4_ کاهش وزن و لاغری با ورزش کردن : ما روزانه کالری هایی که از طریق غذا خوردن به دست می آوریم انرژی لازم را برای انجام کارهای روزانه به ما میدهد. حال اگر میزان کالری دریافتی بیش از فعالیت ما باشد این کالری به شکل چربی در بدن ذخیره می شوند.

برای جلوگیری از این اتفاق ورزش کردن یک راهکار بسیار سودمند  است. ورزش کردن از عوامل مهم در کاهش وزن است که در کنار رژیم غذایی مناسب می تواند شما به وزن دلخواه برساند. رفتن به باشگاه و انجام ورزش ها و حرکات متناسب با وزن و بدن شما یکی از بهترین روش های لاغری است.

پیاده روی و قدم زدن روزانه نیز به شرطی که مستمر باشد می تواند به کاهش وزن کمک کند. بسیاری از حرکات ورزشی را می توان در خانه انجام داد. مثل کرانچ یا دراز نشست که برای آب کردن چربی های شکم و یا تقویت عضلات شکم به کار می رود. شنا کردن نیز به تقویت عضلات و افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کند و راه مناسبی برای کاهش وزن است.

دوچرخه سواری نیز از جمله ورزش های چربی سوز است که می توان از آن برای کاهش وزن کمک گرفت. آهسته دویدن یا پیاده روی به صورت نیم ساعت در روز برای لاغری راهکار مناسبی است. اگر در خانه تردمیل دارید می توانید به عنوان یک وسیله ی کامل برای لاغری و کم کردن وزن از آن استفاده کنید.

تمامی خدماتی مربوط به کاهش وزن و لاغری و روش های ذکر شده در این مقاله در کلینیک شهرراز با کادر درمانی متخصص انجام می گیرد. شما عزیزان برای مشاوره و گرفتن نوبت میتوانید با درمانگاه شهر راز تماس بگیرید.