با شروع فصل سرما، آنفولانزا شیوع زیادی پیدا می کند برخلاف تصوراکثر مردم، بیماری آنفولانزا ممکن است تا آخر ماه بهار هم چنان ادامه داشته باشد. اگر شما یا شخصی که می شناسید مبتلا به این بیماری شده اید، احتمالاً می دانید که این ویروس سال گذشته شیوع بسیاری داشته است. طبق آمار مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، که در اواسط پاییز تا اواخر زمستان صورت گرفته است، ۱۰۰هزار نفر به دلیل بیماری آنفولانزا در بیمارستان بستری شده اند.

مراقبت های توصیه شده برای مقابله با بیماری آنفلو آنزا :

۱_ واکسن بزنید

واکس آنفلونزا، بهترین و موثرترین راه برای پیشگیری از این بیماری و همچنین کاهش شدت علائم بیماری در صورت آلوده شدن است. واکسن آنفولانزا باعث می شود که حدود دو هفته پس از واکسیناسیون، آنتی‌ بادی در بدن ایجاد شود. این آنتی بادی ها از بدن در برابر ویروس ها محافظت می کنند.

۲_ هنگام سرفه و عطسه، جلوی دهان و بینی خود را بگیرید

برای جلوگیری از شیوع آنفولانزا، مهم است که هنگام سرفه یا عطسه، از ماسک استفاده کنید. این کار برای کنترل عفونت مهم است، چون باعث می شود ویروس به دیگران منتقل نشود،

۳_ از دست زدن به چشم، بینی و دهان تان اجتناب کنید

میکروب های آنفولانزا وقتی فرد چیزی را لمس می کند و به چشم، بینی یا دهان خود دست می زند، گسترش پیدا می کنند.اگر به قفل درب یا چراغ قوه ای که آلوده است دست بزنید، و بعد چشمان تان را مالش دهید یا ناخن هایتان را بجوید، آلوده می‌ شوید. حتی اگر دستانتان را به طور مرتب بشویید، باز هم همیشه تمیز نمی مانند. بهتر است تا حد امکان از لمس چشم، بینی یا دهان خود، خودداری کنید. همچنین به فرزندان خود یادآوری کنید که چشمان خود را مالش ندهند یا دست خود را در دهانشان نگذارند.

4_ منزل تان را تمیز کنید

میکروب ها و ویروس های آنفولانزا ممکن است روی هر وسیله ای،  وجود داشته باشند. به همین علت، تمیز نگه داشتن خانه و اطرافتان خیلی مهم است.موقع تمیز کردن، بیشتر روی سطوح مختلف تمرکز کنید. سطوح ممکن است به ویروس آنفولانزا آلوده شده باشد، به خصوص اگر با شخصی که به بیماری آنفلو آنزا مبتلا است زندگی می کنید.