کلینیک قلب و عروق درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی شهر راز مجهز به پیشرفته ترین دستگاه های اکوکاردیو گرافی، الکترو کاردیو گرافی، تست ورزش، هولتر فشارخون، هولتریتم می باشد

متخصصین قلب درمانگاه شهر راز در شیراز در حیطه ی تشخیص و درمان بیماری های قلبی و عروقی مانند ضایعه های انسدادی، آسیب ها و بیماری های قلبی فعالیت انجام می دهند. همچنین متخصصان قلب با زیر نظر گرفتن عوامل متعددی همچون کلسترول بالا، دیابت و فشار خون بالا، از به وجود آمدن بیماری های قلبی پیشگیری می کنند.

در اکثر مواقع علت ارجاع بیمار به یک متخصص قلب، وجود داشتن پتانسیل بعضی از بیماری های قلبی و عروقی در بیمار می باشد. متخصص قلب و عروق در اولین ملاقات با بیمار، درباره ی سابقه پزشکی او سوال کرده و سایر علائم فیزیکی او را معاینه می کند.  متخصصین قلب و عروق برای تشخیص دقیق تر بیماری های قلبی از آزمایش خون و برخی دیگر ا آزمایش ها مانند EKG، X-ray، تست ورزش و نمونه برداری کمک می گیرند. پس از مشخص شدن نتیجه آزمایش ها، متخصصین قلب قادر به تشخیص هرگونه ناهنجاری ها، بیماری های مادرزادی و یا بیماری های قلبی و عروقی خواهند بود. بیشتر این بیماری ها به وسیله ی دارو، رژیم غذایی و یا روش های دیگر قابل درمان می باشند.

هنگامی که یک بیمار از طرف یک پزشک عمومی به یک متخصص قلب ارجاع داده می شود، تمامی عوامل خطر ساز برای بیماری های قلبی در او تحت بررسی قرار می گیرند. این عوامل خطر ساز شامل چاقی، سبک زندگی غیر متحرک، استعمال دخانیات، عادات غذایی نامناسب و سابقه خانوادگی در زمینه بیماری های قلبی می باشند.

 

کلینیک قلب و عروق در شیراز :

پزشکانی که در کلینیک قلب در شیراز فعالیت می کنند تخصص بسیاری دارند و به همین دلیل با شیوه های درمانی آشنایی کاملی دارند. تیم تخصصی درمانگاه قلب در شیراز با بسیاری از مشکلاتی که در قلب و عروق امکان دارد رخ دهد آشنایی دارد و به همین دلیل می توانند انواع بیماری های قلب و عروق را درمان کنند.

تکنیک ها و دستگاه هایی که کلینیک قلب و عروق درمانگاه شهر راز دارا می باشد بسیار پیشرفته است و به همین دلیل درمان بیماران به بهترین نحو ممکن انجام می شود. خدماتی که در این کلینیک وجود دارد بسیار زیاد می باشد و بیمارانی که مشکل قلبی دارند در این کلینیک درمان می شوند، برخی از مهمترین خدماتی که در این کلینیک وجود دارد را در ادامه معرفی می کنیم تا اطلاعات بیشتری با خدمات درمانگاه قلب و عروق در شیراز داشته باشید.

خدمات کلینیک قلب و عروق در شیراز :

خدماتی که کلینیک قلب و عروق در شیراز ارائه می دهد بسیار متنوع می باشد و هر یک از آنها به بهترین نحو ممکن انجام می شود. برخی از مهمترین خدماتی که در درمانگاه قلب و عروق در شیراز انجام می شود و وجود دارد عبارت می باشد از :

تست ورزش :

توسط تست ورزش می توان بیماری افراد را تشخیص دهد. این تست به خوبی نشان می دهد که قلب افراد زمانی که فعالیت فیزیکی دارند چه عملکردی دارد. همه ما به خوبی می دانیم که افراد با ورزش کردن ضربان قلب شان شدت و سرعت بسیار بیشتری پیدا می کند و خون بیشتری را هم نیز پمپاژ می کند. بر این اساس با انجام دادن تست ورزش پزشک به خوبی می تواند متوجه شود که آیا در جریان خون قلب مشکل و یا اختلالی وجود دارد و یا ندارد.

اکو قلب :

این روش یکی از بهترین روش هایی می باشد که با فرستادن امواج صوتی از قلب شما عکس گرفته می شود. پزشکان درمانگاه و کلینیک قلب و عروق در شیراز با استفاده از این روش ضربان قلب و پمپاژ خونی را که در قلب بیماران وجود دارد را  به خوبی مورد بررسی قرار می دهند.

زمانی که پزشک تست اکو بیماران را مورد مشاهده قرار دهد به خوبی می توانید بیماری های قلبی افراد را تشخیص دهد.

نوار قلب :

از دیگر خدمات کلینیک قلب در شیراز که بسیاری از پزشکان از این روش برای تشخیص بیماری قلبی استفاده می کنند نوار قلب می باشد. این روش سیگنال های الکتریکی را که در قلب وجود دارد را ثبت و در نهایت ضبط می کند.

بسیاری از افرادی که مشکلات قلبی دارند باید این روش درمانی را انجام دهند تا پزشک بیماری آنها را تشخیص دهد. استفاده از روش نوار قلب بیشتر در کلینیک، بیمارستان و یا درمانگاه صورت می گیرد.

اهمیت این دستگاه به قدری زیادی است که در بیشتر اتاق های عمل و یا آمبولانس ها هم از آن استفاده می کنند. حسگرهایی که در کلینیک قلب و عروق در شیراز روی بدن افراد نصب می شود باید تا چند دقیقه بماند تا ضربان قلب را به خوبی مورد بررسی قرار دهد و از این طریق است که پزشک می تواند به خوبی تمامی عملکردهای قلب بیمار را مورد بررسی قرار دهد و تشخیص دهد.

اکو قلب جنین :

اکو قلب جنین یکی از آزمایش های دیگری می باشد که کلینیک قلب و عروق در شیراز از آن برای تشخیص بیماری قلبی استفاده می کند. این آزمایش شباهت بسیار زیادی به سونوگرافی دارد، چرا که به وسیله این دستگاه می توان ضربان قلب جنین را به خوبی تشخیص داد.

این آزمایش را بسیاری از مادرانی که باردار هستند انجام می دهند تا صدای قلب نوزاد خود را بشنوند. شما باید بدانید این آزمایش در سه ماهه دوم بارداری انجام می شود و پزشک باید آن را مورد تایید قرار  دهد و سپس از آن استفاده نمایید. درمانگاه  قلب و عروق در شیراز با بهترین دستگاه ها و بهترین پزشکان این آزمایش را برای شما انجام می دهد.

 

درمان بیماری های قلبی در کلینیک قلب در شیراز :

همانطوری که می دانید بیماری های قلبی انواع متفاوتی دارند و کلینیک قلب و عروق در شیراز با بهترین پزشکان و تخصصی ترین دستگاه هایی که در درمانگاه دارد می تواند انواع بیماری های قلبی را درمان کند. برای اینکه با انواع بیماری قلبی و درمان آنها در درمانگاه قلب و عروق در شیراز آشنایی داشته باشید برخی از مهمترین آنها را بیان می کنیم که عبارت است از :

ایسکمی خاموش :

این بیماری هم از انواع بیماری های عروق کرونر می باشد، که در این بیماری جریان خون به درون عضله قلب تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می کند، اما باید بدانید درد و علائمی که در این بیماری وجود دارد بسیار کمتر از مورد بالایی می باشد.

زمانی که فرد فعالیت های جسمی زیادی را انجام دهد، احتمال دارد که ناراحتی این بیماری را در قلب خود احساس کند، پزشک کلینیک قلب و عروق در شیراز با بهترین روش های درمانی می تواند این بیماری را درمان کند و با توصیه های مراقبتی به زودی درمان می شود.

بیماری عروق کرونر :

زمانی که در عروق کرونر انسداد به وجود می آِد این بیماری هم شکل می گیرد. در این بیماری عضلاتی که در قلب وجود دارد به خوبی خون و اکسیژن دریافت نمی کنند و به همین دلیل بیماری آنها برای قلب بسیار خطرناک است.

یکی از علائم جدی این بیماری این است که فرد مبتلا شده به صورت ناگهانی فوت می شود و اگر به حمله قلبی دچار شود مرگ او حتمی است. پزشکان درمانگاه قلب در شیراز از آنجایی که تخصص بسیاری در زمینه شناخت بیماری های قلبی دارند می توانند این انسداد در عروق کرونر را درمان کنند و با توصیه هایی به بیمار خطرات احتمالی این بیماری را کاهش می دهند.

آنژین :

آنژین هم یک نوع درد و ناراحتی در قلب می باشد که از جمله انواع بیماری های قلبی به شمار می رود. زمانی که قلب مواد مغذی و اکسیژن مورد نیاز خود را دریافت نکند، امکان دارد ک برای قلب آنژین رخ دهد.

زمانی که اسپاسم عضلانی و شریان ها که در شریان های عروق کرونر وجود دارند، مسدود می شوند این بیماری شدت بیشتری پیدا می کند. پزشکان کلینیک قلب و عروق در شیراز توصیه می کنند که بیمار قلبی باید سیگار کشیدن را ترک کند و همچنین در هوای سرد زیاد نماند، چرا که با این دو عامل اسپاسم های قلب مسدود می شوند.

یکی از نکاتی که در مورد این بیماری بسیار مهم است و شما باید از آن آگاهی لازم را داشته باشید، این است که، این بیماری حمله قلبی به شمار نمی رود و به قلب هم آسیب دائمی وارد نمی سازد. به گفته بسیاری از پزشکان کلینیک قلب و عروق در شیراز آنژین برای همه افراد به طور یکسان رخ نمی دهد، ولی به طور کلی در ابتدا قفسه سینه چپ را در بر می گیرد و آن را به بازوی چپ انتقال می دهد و بعد از آن به تمامی قسمت های بدن آن را انتقال می دهد.

آریتمی :

یکی از انواع بیماری های قلبی دیگری که پزشکان کلینیک قلب و عروق در شیراز آن را درمان می کنند بیماری آریتمی می باشد، در این بیماری سیستم الکتریکی قلب نمی تواند به طور یکسان عملکرد مناسبی از خودش نشان دهد و یا عملکرد آن معمولی نیست.

این بیماری امکان دارد ارثی باشد و یا اینکه در طول عمر روند حرکت و مسیر آن به درستی طی نشود.

این بیماری یکی از ویژگی هایی که دارد این است که، قلب یا کند کار می کند و یا اینکه بسیار سریع کار می کند، بیماری آریتمی انواع متعددی دارد که هر یک از انواع آن ویژگی های خاصی دارند و فرد را درگیر می کنند.

نارسایی قلبی :

نارسایی قلبی زمانی در قلب شما رخ می دهد که قلب تان خون کافی در درون خود نداشته باشد و نتواند با آن مقدار خون موجود نیازهای بدن شما را تامین کند.

بسیاری از افراد شاید بر این باور باشند که نارسایی قلبی مرگ فرد را در پی دارد و یا اینکه قلب را متوقف می سازد، ولی باید بدانید این باور بسیار اشتباه است. این بیماری به طور ناگهانی در بدن فرد رخ می دهد، ولی در طول زمان به مرور امکان دارد که بدتر شود.

بیمارانی که به دیابت، بیماری های ریوی و … دچار هستند امکان دارد که به نارسایی قلبی هم دچار شوند، به همین دلیل باید بدانید این بیماری قابل کنترل است و می توانید آن را درمان کنید.

پزشکان کلینیک قلب و عروق در شیراز با انواع این بیماری قلبی آشنایی دارند و می توانند بیماری شما را درمان کنند، تنها کافی است شما به توصیه های این پزشکان عمل کنید. بنابراین شما هر بیماری که مربوط به قلب تان بود را می توانید در درمانگاه قلب و عروق در شیراز درمان کنید و با وجود پزشکان ماهر و متخصص که در این درمانگاه وجود دارد بیماری شما سریع بهبود پیدا می کند

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دکتر یزدان شناس

 

فوق تخصص قلب و عروق